ord som dessa

en del saker jag funderat över,
i livet är det ofta den kärlek, vänner, lycka, glädje och saker som dessa som får oss att må bra.
och allt tvärsimot, svek, rädsla, sorg som får en att må dåligt.
men om vi inte hade de dåliga studerna, ja hur skulle vi då kunna uppskatta det bra här i livet?
alla måste vi kämpa, trots motgångar.. för det är då man växer sig starkast som person själv.
jag vet att jag verkligen inte alltid mår så där himla bra,
jag har gått igenom mer än ord kan beskriva i mitt liv...
men har ju på något sätt lyckats ta mig dit jag är idag,
en stor del av att ta mig igenom allt är på grund av mina vänner,
ja vad vore vi utan dom riktiga vännerna?
tycker att vi alla borde lära oss att acceptera det vi har,
och kolla oss omkring och se att det faktiskt finns människor här på jorden som kan ha det sämre.. men ändå bättre.
ingen av oss är perfekt.
för det är ju var och en av oss som gör oss själva unika.
det finns en del önskningar jag har här i livet,
att växa som person själv,
sluta oroa mig för de värsta saker vad det än gäller..
sluta vara så "feg" med vissa saker..
men mest av allt bara hoppas jag dag ut och dag in att min mamma ska bli frisk,
det är de jag lever för, det är det jag orkar kämpa för,
jag kommer inte ge upp, det har jag lovat mig själv.
så alla där ute som bara känner att man vill ge upp livet vissa stunder,
se på det bra,
och vad vore din värld utan dig?
det skulle inte fungera, allt skulle rasa samman.
våga tro, satsa och var dig själv!
det är det som betyder.


Kommentarer
Postat av: ann

Så sant <3

Livets bra stunder skapas av dem dåliga. Det är då vi ser dem bra <3

Jag älskar dig min vän över allt annat <3

Du betyder <3

2011-05-13 @ 14:10:33
URL: http://whenloveisback.blogg.se/
Postat av: HANSEBACKE

SV: jag vet, hur go som helst!!! :-D



Jag älskar dig, glöm aldrig det <3

2011-05-13 @ 16:48:46
URL: http://fhansebacke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0